10 populārākie iemesli kas rada DPF problēmas

DPF problēmas - kvēpu filtra simbolika

Paziņojums panelī par kvēpu filtra problēmu. Parasti tas parādās, kad problēma jau ir saasinājusies.

Tas nav nekāds noslēpums, ka DPF problēmas ir bieži sastopamas.

Tas ir tādēļ, ka tam ir ierobežots resurss. Lielākai daļai automobiļu problēmas ar tiem parādās pēc 120 – 200 tūkst. km, tomēr ir nereti problēmas parādās krietni ātrāk. Šajā rakstā ir minēti 10 populārākie iemesli, kuru dēļ ar DPF rodas problēmas.

Kvēpu filtrs (DPF) ir elements, kurš līdzīgi kā katalizators atrodas automašīnas izpūtējā. Filtra uzdevums ir savākt dīzeļdzinēja darbības laikā radušos dūmainību, jeb kvēpus. Kad ir sasniegts noteikts kvēpu daudzums, dzinēja vadības bloks pēc tā programmā ierakstītiem parametriem veic Reģenerāciju. Tas ir process, kurā dīzeļdegviela tiek novadīta nevis dzinēja darbībai, bet sadegšanai kvēpu filtrā. Šīs darbības iespaidā kvēpi sadeg un pārvēršas sīkās un ļoti cietās daļiņās – degvielas pelnos. Tādēļ nereti DPF sauc arī par sīko daļiņu filtru vai vienkārši daļiņu filtru.

Visbiežākie iemesli DPF problēmām:

  1. Īsi pārbraucieni pilsētas režīmā – automašīna nepaspēj uzsilt un veikt kvēpu filtra reģenerāciju. Siltam dzinējam reģenerācijas process notiek 15-20 minūtes.
  2. Beigts termostats – dzinējs nevar sasniegt darba temperatūru kā rezultātā dzinēja vadības bloks neļauj sākt reģenerācijas procesu. Lai reģenerācija būtu efektīva, dzinēja temperatūrai ir jābūt vismaz 75 grādiem.
  3. Bojātas sprauslas / smidzinātāji – dēļ tiem var ne tikai palielināties patēriņš, bet noteikti izmainās izplūdes gāzu sastāvs un kvēpu filtram ir jātiek galā ar daudz vairāk izmešiem kā paredzēts, tādēļ reģenerācijas process noteik krietni biežāk kā drīkstētu, kas rada DPF problēmas, jo būtiski samazina kvēpu filtra resursu.

    DPF problēmas, beidzies filtra resurss

    Daļēji sakusis kvēpu filtrs, DPF nespēj veikt savu funkciju dēļ paaugstinātas darbības pretestības.

  4. Bojāta turbīna – šī mezgla defekta gadījumā izplūdē un kvēpu filtrā var nonākt eļļa, kuras dēļ kvēpu filtrs aizlīp ar tās pārpalikumiem. Eļļa DPF un katalizatorā faktiski vienmēr nozīmē šo elementa beigas.
  5. Bojāti kvēpu filtra devēji – nepareizu mērījumu dēļ netiek sākts reģenerācijas process un DPF pārlieku aizpildās ar kvēpiem vai tieši pretēji, temperatūra izpūtēja paaugstinās nekontrolēti, kas noved pie plaisām vai filtrējošā elementa sieniņu sakušanas.
  6. Ir beigusies dīzeļdegvielas piedeva (Diesel additive) – daļai automašīnu ir speciāla tvertne ar degvielas piedevu, kura mazās devās sajaucās ar degvielu, lai uzlabotu sadegšanas un reģenerācijas procesu, kad piedeva beidzas, dzinēja vadības bloks pārtrauc reģenerācijas procesus un filtrs drīz piepildās ar pārlieku daudz kvēpiem.
  7. Neatbilstošas eļļa – kvēpu filtram neatbilstošas kvalitātes eļļa dēļ izgarojumiem un kartera ventilācijas var jūtami palielināt DPF problēmas un samazināt tā resursu. Šī iemesla dēļ ir radītas eļļas, kuras ir īpaši piemērotas partikulārajiem filtriem
  8. Nekvalitatīva degviela – nekvalitatīvas degvielas dēļ izmešu apjoms palielinās un jūtami samazina sīko daļiņu filtra resursu līdzīgi kā ar beigtām sprauslām, jo reģenerācijas process tiek veikts daudz biežāk kā normāli.
  9. Defektīvs EGR – atgāzu recurkulācijas sistēma jau pamatā palielina dzinēja dūmainību. Ja EGR vārsts vai kāda tā komponente nestrādā korekti vai pat nosprūst atvērtā pozīcijā, būtiski palielinās dūmainība, samazinās dzinēja veiktspēja un DPF pārāk ātri aizpildās ar kvēpiem, noteik biežākas reģenerācijas un kvēpu filtra resurss strauji samazinās.
  10. Dažādi dzinēja defekti –  bojāts gaisa masas mērītājs (MAF), caurumi ieplūdes sistēmā un daudz citi defekti var samērā ātri likt filtram aizpildīties ar lielu daudzumu kvēpu.
Kvēpu filtra (DPF) atslēgšana - Beigts kvēpu filtrs.

Pārpildīts kvēpu filtrs. Šādi izskatās kvēpu filtrs ar vairāk kā 80 gramiem kvēpu.

Ieteikumi kvēpu filtra resursa palielināšanai:

  • Regulāri sekot automašīnas tehniskajam stāvoklim un izvēlēties atbilstošas kvalitātes eļļas un filtrus
  • Pēc iespējas biežāk veikt vienmērīgus garus pārbraucienus, jo tieši to laikā vislabāk notiek reģenerācijas process. Vēlamie dzinēja apgriezieni lielākajai daļai dzinēju ir 2000-2500 rpm
  • Izmantot tikai labas kvalitātes degvielu
  • Izvēlēties dinamisku braukšanas stilu, jo turbodīzelim tas ļauj saglabāt labu dzinēja kopējo stāvokli, samazina potenciālas turbīnas vai atgāzu recirkulācijas sistēmas problēmas, dinamiska braukšana nereti arī samazina degvielas patēriņu un palielina izplūdes gāzu temperatūru, kas pie noteiktiem apstākļiem ļauj kvēpiem sadegt pirms tie ir nonākuši līdz DPF.
  • Regulāri veikt dzinēja diagnostiku, tieši tās laikā var atklāties potenciālas problēmas.

Kad rodas DPF problēmas, parasti panelī parādās kvēpu filtra simbolika. Pareizākais risinājums ir veikt kvalitatīvu diagnostiku, kuras laikā var novērtēt filtra stāvokli. Ja filtrs ir glābjams, ir dažādas metodes kā paildzināt tā resursu. Mūsu autoservisā ir iespējams veikt padziļinātu dzinēja diagnostiku, novērtēt DPF stāvokli un arī veikt dažādas nestandarta tīrīšanas metodes.

Ja tomēr Jūsu automašīnai kvēpu filtrs vairs nav glābjams, mēs to varam kvalitatīvi izņemt un pareizi atslēgt DPF procesus vadības blokā, lai nebūtu problēmas ar korektu dzinēja darbību, diagnostiku un Tehnisko apskati. Pēc mūsu darbiem nereti pat dīlera servisā nevar noteikt, ka automašīna vairs nav aprīkota ar kvēpu filtru. Cena darbam ir atkarīga no automašīnā izmantotā vadības bloka un darba sarežģītības.

Sazinies ar mums, palīdzēsim diagnosticēsim problēmu, tās cēloņus un atradīsim labākos risinājumus – kontakti!

 

Comments are closed.