Mēs Remap Chiptuning Latvia ir iespējams pilnībā atslēgt AdBlue / SCR sistēmu vieglajām automašīnām un komerctransportam. Risinājumi nepārtraukti tiek papildināti un automašīnu skaits, kurām to iespējams izdarīt tikai palielinās. Par tehnisko apskati nav jāsatraucas – garantējam, ka risinājumi tiek izstrādāti tā, lai izmeši nepārsniegtu normu arī pilnīgi jaunām automašīnām.
Pēc SCR sistēmas atslēgšanas (SCR off) daļai automašīnu var nedaudz samazināties degvielas patēriņš, palielināties automašīnas jauda un vairs nav nepieciešama AdBlue piedeva, kuras patēriņš ir 2-3% no degvielas patēriņa uz 100km. Parasti tas ir aptuveni 1-2l/100km.
Kā izpaužas defekti?
Daudzas automašīnas, kurām nesen beigusies garantija, nereti saskaras ar AdBlue Clean Diesel sistēmas problēmām – panelī iedegas paziņojums ar SCR (AdBlue) brīdinājumu un, kad skaitītājs ir sasniedzis 0km, automašīnu noslāpējot, to vairs nevarēs iedarbināt, kamēr netiks nodzēstas kļūdas (īslaicīgs risinājums) vai atrisināts traucēklis.
Brīdinājuma signāls izpaužas līdzīgi kā paziņojums panelī par zemu AdBlue līmeni, tomēr ar šķidruma uzpildi jautājumu neizdodas atrisināt. Pie vainas ir bojātas SCR sistēmas komponentes. Visbiežāk problēmas ir sastopamas ar NOx zondi, katalizatoriem, AdBlue sprauslu, bāciņas līmeņa devēju, sūkni vai kontroles elektroniku.
Lai novērstu defektus parasti ir jānomaina vairākas svarīgas komponentes, kā arī jāveic adaptēšana un, iespējams, programmatūras atjaunināšana. Rēķins par šiem remontdarbiem parasti sākas ap 500EUR un var sasniegt pat 2500EUR vai pat vairāk, atkarībā no automašīnas markas, dzinēja un ražošanas gada.
Atslēgas vārdi:
- AdBlue, jeb DEF (Diesel exhaust fluid) – šķidrums ar kura palīdzību tiek samazināts dīzeļdzinēju NOx izmešu daudzums. Tas sastāv no 32,5% Urea (urīnviela) un 67,5% dejonizēta ūdens.
- SCR – Selective catalytic reduction – procesu kopums modernajos dīzeļdzinējos, kurā tiek samazināti NOx izmeši izmantojot AdBlue šķidrumu.
- NOx – šādi apzīmē slāpekļa oksidus NO un NO2