Modernie dīzeļdzinēji gandrīz vienmēr ir aprīkoti ar EGR*, jeb atgāzu recirkulāciju. Sistēmas funkcija ir pludināt izplūdes gāzes atpakaļ dzinējā, vienlaikus tas samazina dzinēja efektivitāti un palielina izplūdes gāzu dūmainību.

Nosprūdis EGR vārsts. Melnā masa ir kvēpi, kuri sajaukušies ar eļļu.
Nosprūdis EGR vārsts. Melnā masa ir kvēpi, kuri sajaukušies ar eļļu.

Kas notiek atslēdzot EGR:

  • Samazinās dīzeļdzinēju dūmainība
  • Uzlabojās TA atgāzu rādījums
  • Dzinēja gaisa ieplūdes sistēma vairs netiek aizlikta ar kvēpiem
  • Samazinās vidējais patēriņš, jo īpaši garākos pārbraucienos
  • Palielinās dzinēja dzīves ilgums
  • Palielinās griezes moments un dzinējs kļūst atsaucīgāks
  • Bieži uzlabojas dzinēja iedarbināšana
  • Vairs nav nepieciešama dārga EGR vārsta nomaiņa, process tiek izslēgts jau pašā dzinēja vadībā
  • Netiek izmantoti problemātiski emulatori vai apmānīti drošības režīmi
  • Paildzinās DPF mūžs

EGR vārsti samērā ātri nolietojas, sāk darboties neprecīzi vai pat nosprūst, savukārt jauns vārsts var maksāt vairākus simtus EUR. Nepareizas EGR darbības rezultātā pieaug patēriņš, samazinās dzinēja jauda, palielinās dūmainība, dēļ šāda defekta dzinējs var pat noslāpt.

Remap.lv var atslēgt EGR lielākajai daļai automašīnu, tai skaitā Opel ar PSG16 sūkņiem un VW ar Continental PCR2.1, Bosch, Siemens, Denso, Delphi u.c. ražotāju dzinēju vadības blokiem.
EGR off pakalpojums dzinēja vadības blokā pilnībā pārtrauc šī procesa darbību, tam nav nepieciešami papildus emulatori vai citas apmānīšanas metodes. Rezultātā atgāzu recirkulācija vairs nav nepieciešama, kā arī uzlabojas degvielas ekonomija.

Garantējam, pēc EGR atslēgšanas nebūs problēmas ar TA dūmainības testu** – EGR atslēgšana nerada problēmas ar tehnisko apskati (TA), to pat nevar fiksēt. Pēc EGR izprogrammēšanas nereti pat jūtami uzlabojas dūmainības rādījumus.

* EGR - Exhaust Gas Recirculation

** Ja dzinējs un saistītās komponentes ir tehniski labā stāvoklī.