Chiptuning

IEKĀP NĀKAMAJĀ LĪMENĪ

Chiptuning - Visvieglākais un lētākais veids kā jūtami un efektīvi palielināt automašīnas jaudu.
Pēteris Dambergs
Remap inženieris

KĀPĒC VEIKT CHIPTUNING?

VAIRĀK JAUDAS UN MAZĀKS DEGVIELAS PATĒRIŅŠ

Labāks paātrinājums

Ar chiptuning / dzinēja optimizāciju iespējams panākt 15-40% jaudas pieaugumu turbodzinējam, atsevišķos gadījumos iespējams 50% pieaugums. Atmosfēriskajiem dzinējiem jaudas pieaugums parasti saglabājas 5-10%.

Drošs jaudas pieaugums dažādām automašīnām ir atšķirīgs, tas ir atkarīgs no dzinēja, transmisijas un citiem nosacījumiem.

Chiptuning paātrinājums Remap

Drošāka braukšana

Ar lielāku jaudu var ātrāk sasniegt vēlamo braukšanas ātrumu, tātad apdzīšana, ceļa šķērsošana, iekļaušanās plūsmā iespējama jūtami ātrāk. Jo mazāk laika paliekam pretimbraucošajā joslā, jo drošāk.

Vienmēr ir labi, ja ir jaudas rezerve, kuru izmantot, nevis paļauties uz veiksmi.

 

Remap chiptuning rīga latvija degvielas ekonomija

Degvielas ekonomija

Veicot chiptuning mēs padarām automašīnu jaudīgāku un veicam visu nepieciešamo, lai prasmīgs šoferis iegūtu pievilcīgāku degvielas patēriņu. Atkarībā no automašīnas, paredzamā ekonomija ir 5-20% (saglabājot esošo braukšanas stilu).  Iespējams iegūt arī jūtami lielāku ekonomiju, bet tas nebūs tikai čipa nopelns – mainot braukšanas stilu uz ekobraukšanas metodēm, apvienojumā ar programmatūras izmaiņām rezultāts var būt ļoti labs.

Lielāku jaudu, protams, nodrošina degviela, tomēr maksimālā jauda tiek izmantota, iespējams, 1% no visa brauciena. 99% gadījumu vidusmēra vadītājs brauc mierīgi, pateicoties optimizācijai, automašīna tad patērē mazāk degvielas. Tādējādi vidējais degvielas patēriņš samazinās, lai gan automašīnai ir lielāka jauda.

KĀ STRĀDĀ CHIPTUNING?

Mūsdienu automašīnas ir gandrīz pilnībā balstītas uz elektroniku, arī dzinēja darbību vada dzinēja vadības bloks, jeb ECU (Engine Control Unit). Tāpat kā jebkurā datorā, arī ECU kontrolē operētājsistēma, taču te to sauc par protokoliem. Tāpat kā datoriem pastāv dažādas operētājsistēmas, arī automašīnu ražotāji izmanto dažādus protokolus dažādu dzinēju bloku vadīšanai. Ļoti bieži, vienādām automašīnām ar tieši tādu pašu dzinēju, ir pavisam cita programmatūra, kam nepieciešama arī cita čiptūninga metode.

Dažādi protokoli kontrolē un regulē dzinēja komponenšu darbību, secību un laiku, piemēram, kad aizdedzes sveces rada dzirksteli, cik ilgi ir atvērta degvielas sprausla vai kad turbo drīkst pūst noteiktu gaisa daudzumu. Katru elementu atsevišķi uzrauga un kontrolē dzinēja vadības bloks un tas nodrošina vienmērīgu un ērtu motora darbību.

Tātad, kas ir Chiptuning vai Remap? Chiptuning ir dzinēja jaudas palielināšana un optimizācija pārprogrammējot dzinēja vadības bloku, kā rezultātā tiek iegūta palielināta dzinēja veiktspēja, ekonomija, vienmērība vai kā citādāk izmainītas dzinēja un ātrumkārbas darbības īpašības.

Būtībā dzinēja vadības bloka  jeb protokolu regulēšana ir līdzīga datora operētājsistēmas maiņai uz jaunu un labāku. Veicot ikvienu darbību mēs saglabājam visus esošos parametrus drošībai. Tā vienmēr ir iespējams atgriezties sākuma punktā.

KĀDĒĻ IZVĒLĒTIES REMAP CHIPTUNING LATVIJA

AR KO MĒS ATŠĶIRAMIES NO CITIEM?

  • Individuāla čipošana – neesam starpnieki, ar Jūsu automašīnu strādā specialists, kurš regulē dzinēja vadības parametrus katrai automašīnai atsevišķi. Katra automašīna tiek regulēta individuāli, pirms un pēc čipošanas tiek pārbaudīta automašīnas darbība. Chiptuning procesā tiek ņemtas vērā automašīnas darbības nianses. Tas ir labākais veids kā iegūt precīzu rezultātu.
  • Kvalitāte – mūsu uzņēmumā ir augsti darba kvalitātes standarti. Katram darbam, kuru veicam ir jābūt ar stabilu kvalitāti un precizitāti. Tas attiecās gan uz jaudas palielināšanu, gan DPF, EGR, Adblue programmēšanām un Autoservisa un darbiem.
  • Garantija – mēs vienmēr uzņemamies saistības par saviem darbiem. Garantējam sniegtā pakalpojuma kvalitāti arī pēc vairākiem gadiem. Palīdzēsim arī tad, ja rodas ar mūsu padarīto nesaistīti jautājumi, piemēram, padziļinātas dzinēja un automašīnas darbības diagnostikas un servisa remontdarbi.
  • Attīstība – mēs nepārtraukti paplašinām savu pakalpojumu klāstu un uzlabojam jau esošo pakalpojumu iespējas, kvalitāti un ātrumu.
  • Kvalitatīvs aprīkojums – Lai sniegtu kvalitatīvu pakalpojumu ir nepieciešami mūsdienīgi, oriģināli un kvalitatīvas instrumenti, iekārtas un programmatūras. Uz šo jautājumu mēs netaupām. Tas attiecas gan uz jaudas palielināšanai, gan automašīnu un vadības bloku diagnostikai un auto remontam paredzēto aprīkojumu.

Mēs piedāvājam kvalitatīvu un pārdomātu chiptuning, tādēļ rezultāts ļauj izcelties starp citu kompāniju piedāvājumu, kā arī lai vēlāk nebūtu jākaunas no mūsu klientiem. Mūsu darbi ir pašu radīts un pārbaudīts produkts, kas sniedz iespēju individuāli noregulēt katra klienta automašīnu gan standarta, gan pilnībā pārbūvētu.

Mēs radām kvalitatīvus čipus ne tikai saviem tiešajiem klientiem, bet arī sadarbības partneriem. Process ir uz attīstību vērsts – nepārtraukti tiek apgūti jauni auto modeļi, dzinēji un uzlaboti esošie risinājumi, kas ļauj sasniegt aizvien precīzākus rezultātus.

 

CENAS

Mēs veicam profesionālu chiptuning (eko, stage1, stage2, Stage 3 u.c.), DPF / FAP / kvēpu filtru remontu, EGR, AdBlue atslēgšanu un daudz ko citu.

150 - 210€

Chiptuning vieglajām automašīnām
Vecākām par 2004.g.

185 - 260€

Chiptuning vieglajām automašīnām
2004.-2009.g.

200 - 350€

Chiptuning vieglajām automašīnām
2009.g. un jaunākām

MĒS VEICAM INDIVIDUĀLU ČIPOŠANU, ČIPU PĀRBAUDES UN REMONTUS

REMAP Chiptuning Latvija – Mēs esam profesionāļi, kurš specializējas individuālā dzinēja jaudas palielināšanā un ātrumkārbu čipošanā gan standarta, gan uzlabotiem auto. Katras automašīnas čips ir mūsu pašu radīts un regulēts produkts, kurš kvalitātes ziņā būtiski pārsniedz nozares standartu.

Pārzinot dzinēju programmatūras mēs veicam ne tikai jaudas palielināšanas, bet arī padziļinātas diagnostikas un čipu pārbaudes situācijās, kad parastie autoservisi netiek galā.

Individuāls chiptuning

Standarta automašīnām – pirmā un otrā līmeņa regulējumus (Stage1, Stage2).

Nestandarta automašīnām – dzinējiem ar uzstādītām nestandarta komponentēm (Stage2, Stage3).

Izstrādāsim programmatūras ar papildus funkcionalitāti – iespējām, kuras auto ražotājs nav paredzējis u.c.

Chiptuning pārbaude un diagnostika

Bieži pietiek tikai ieskatīties dzinēja darbības protokolos, lai pārliecinātos, ka ir veikta nekvalitatīva dzinēja vai ātrumkārbas programmēšana.

Mēs palīdzam saviem klientiem, kad nav skaidrs vai problēma ir automašīnas mehānismos vai programmatūrā.

Grūti diagnosticējamu problēmu gadījumā, kā arī gadījumos, ja īsti nav zināms, kas ar automašīnu ir bijis darīts pagātnē kā arī, lai gūtu pārliecību par citu čipotāju darba kvalitāti.

Chiptuninga korekcijas

Nekvalitatīva chiptuninga gadījumos izlabosim programmatūru vai uzliksim oriģinālos rūpnīcas parametrus.

Korekcijas dzinēja vadībā ir nepieciešamas arī gadījumos pēc dzinēja komponenšu nomaiņas uz tādām, kurām ir atšķirīgi parametri no iepriekšējām.

Ļoti bieži, pēc automašīnas ievešanas no ārzemēm, tehniskās apskates laikā tiek konstatēti paaugstināti dzinēja maksimāli dzinēja apgriezieni (piemēram TA pārbaudēs), mēs veicam programmēšanu, lai tie būtu kā no rūpnīcas paredzēti.

Fileservice

Ļoti bieži mēs vienkāršāko Stage1 chiptuning veicam attālināti – sadarbības partneriem, kuriem ir iespējas diagnosticēt klienta auto darbību, nolasīt un ierakstīt nepieciešamo vadības bloku programmatūru, bet nav zināšanu par korektu protokolu regulēšanu

BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI

KAS MAINĀS VEICOT CHIP TUNING?

Atkarībā no dzinēja veida var sagaidīt līdz pat 50% jaudas pieaugumu un degvielas patēriņa ietaupījumu (5-10%).

Lai gan no pirmā acu uzmetiena nešķiet loģiski vienlaikus palielināt jaudu un samazināt degvielas patēriņu, tas tomēr ir reāli. Tiek mainīts dzinēja uzvedība, lai griezes moments būtu pieejams arī pie zemākiem apgriezieniem. Rezultātā ir iespējams sasniegt līdzīgu paātrinājumu, bet ar zemākiem dzinēja apgriezieniem. Jo ātrāk tiek sasniegts vēlamais ātrums un zemāki dzinēja apgriezieni, jo mazāk degvielas patērē transportlīdzeklis un drošāka un vienmērīgāka braukšana.

KĀPĒC RŪPNĪCĀ TO NEDARA UN VAI TAS IR DROŠI?

Protams, dzinējus jau no rūpnīcas ir iespējams optimizēt maksimāli jaudīgus un ekonomiskus, taču autoražotājs savus spēkratus ražo dažādiem tirgiem, un nosacījumi, kas saistīti ar apdrošināšanu, degvielas kvalitāti un klimatu, ir tikai daži no punktiem, kuri  inženieriem ir jāņem vērā, tādējādi viņi ir spiesti radīt daudz kompromisu. Arī programmatūras optimizācija ir nozīmīgs mārketinga instruments automašīnu ražotājam. Tādā veidā ir iespējams pārdot vienu dzinēju ar dažādām standarta jaudām un vienīgā atšķirība ir tā, ka ir mainīta dzinēja vadības bloka programmatūra, un par to no klienta tiek iekasēta lielāka naudas summa. Piemēram, atšķirība starp BMW 316D un 318D ir tikai dzinēja programmatūrā. Rezumējot, nē, kvalitatīvs chiptuning nav bīstams jūsu automašīnas dzinējam.

KAS IR POWERBOX, CHIPBOX, TUNINGBOX?

Powerbox var uzskatīt par katra auto īpašnieka murgu. Dzinēja vadības bloka programmēšana maina visus parametrus, kas nepieciešami, lai optimizētu dzinēja veiktspēju, savukārt powerbox tikai nekontrolēti palielina degvielas daudzumu. Rezultāts ir neliels jaudas pieaugums, aizkvēpis DPF un dzinējs, kurš jums neteiks paldies. Vairums powerbox ir vienkārši kastes ar lepnu firmas uzlīmi, kurās iekšā ir dažādi rezistori un elektronika dažu € vērtībā, iespējams, visdārgākā un kvalitatīvākā visā izstrādājumā ir uzlīme uz kastītes.

VAI VISĀM AUTOMAŠĪNĀM VAR VEIKT CHIPTUNING?

Chiptuning var veikt gandrīz visām automašīnām, kuru dzinēja darbu kontrolē ECU. Taču efekti ir dažādi, piem. turbodzinēja optimizācijas rezultāts ir daudz augstāks nekā atmosfēriskajam dzinējam.

CHIPTUNING PROCESS SASTĀV NO:

  • Automašīnas dzinēja un transmisijas diagnostika – ar diagnostikas iekārtu palīdzību tiek savākti padziļināti dati par automašīnas uzvedību braucot. Ja automašīnai diagnostikas laikā atklājas būtiski vai traucējoši defekti, tā netiek čipota līdz defektu novēršanai. Sīkus defektus parasti izdodas novērst čipošanas laikā.
  • Dzinēja vadības bloka (ECU) programmas nolasīšana – ideālam rezultātam nepieciešams nolasīt tieši konkrētās automašīnas programmatūru, tā var konstatēt vai tā ir oriģināla un izvairīties no nākotnes problēmām, piemēram, ar komplektāciju.
  • Indivduāla čipa izstrādāšana – šis ir procesa pats atbildīgākais posms, runā par mūsu darbu kvalitāti. Viens no mūsu būtiskākajiem nosacījumiem ir unikāls un individuāli izstrādāts regulējums katrai automašīnai – izmaiņas tiek veiktas pamatojoties uz diagnostikas laikā savāktajiem datiem un klienta vēlmēm. Šādi tiek iegūta čipa saderība ar automašīnu un maksimāli precīzs rezultāts.
  • ECU ierakstīšana – daudzas automašīnas prasa īpašu pieeju un ļoti kvalitatīvas iekārtas, lai programmatūra tiktu pareizi pārrakstīta. Ir vadības bloki, kurus var viegli sabojāt ar nekvalitatīvām iekārtām vai apstākļu sakritību. Tādēļ mēs izmantojam labākās tirgū pieejamās iekārtas.
  • Atkārtota pārbaude – ar līdzīgām metodēm kā pirmajā posmā mēs pārbaudām automašīnas, dzinēja un transmisijas uzvedību ar jaunajiem uzstādījumiem. Ja redzam nobīdes no normas, šis ir īstais brīdis lai pieslīpētu veiktās izmaiņas ideālam rezultātam vai pamanītu slēptos defektus.
  • Adaptācija – šim posmam vairs nav nepieciešama Remap Chiptuning Latvija starpniecība. Liela daļa dzinēja vadības bloku pēc veiktajām izmaiņām adaptējas un “apgūst” jaunos darbības parametrus. Atsevišķos gadījumos plānotais rezultāts var tikt sasniegts pat pēc 500km distances.

BIEŽĀK SASTOPAMĀS chiptuning KLASIFIKĀCIJAS

  • Stage 1 – čiptūnings standarta automašīnai, drošs jaudas pieaugums.
  • Stage 2 – čiptūnings standarta automašīnām ar nelieliem uzlabojumiem – atslēgts DPF filtrs, citas sprauslas, uzlabota izplūdes vai ieplūdes sistēma, transmisija vai citas komponentes.
  • Stage 3 – uzlabota vai būtiski izmainīta dzinēja uzbūve – būtiski pārveidots dzinējs, turbīna, sūkņi, sprauslas un citas komponentes, lai iegūtu maksimālo jaudu no dzinēja.
  • Standarts – sniedz gan jūtamu jaudas pieaugumu, gan degvielas ekonomijas apvienojumu.
  • Eko chiptuning – izmaiņas čipos ir vērstas uz maksimālu degvielas ekonomiju, jaudas pieaugums ir mazāks kā Standarta versijā, tomēr labi jūtams.
  • Power chiptuning – maksimālā jauda, ko pieļauj dzinēja stāvoklis un komplektācija. Degvielas patēriņš parasti nepieaug, ja tiek saglabāts esošais braukšanas stils.