Sākoties ziemai, kad temperatūras nokrīt zem -10 grādiem, Remap.lv palīdzam ļoti daudz automašīnām, kuras nevar iedarbināt. Aptuveni 9 no 10 gadījumiem ir ar dīzeļu automašīnām. Lai ietaupītu klientu laiku meklējot iespējamās problēmas šajā rakstā minēšu populārākās problēmas un to cēloņus.
Visbiežākie iemesli kādēļ nevar iedarbināt dīzeļdzinējus:
-
Nesilda kvēlsveces – panelī sildīšanas indikators strādā, bet pašas kvēlsveces fiziski netiek uzsildītas:
Kvēlsveču uzsildes cikls. Būtiski, lai sildīšana sākas no paša sildelementa gala, nevis vidus vai korpusa. - Kvēlsveces ir beigtas – jaunākām automašīnām to uzrāda dzinēja vadības bloka kļūdas, vecākām jāsauc palīgā multimetrs vai citas metodes
- Kvēlsvecēm nepienāk strāva – tipiskie cēloņi ir izsisti drošinātāji, kvēlsveču releji un vadības bloki
- Kvēlsveces silda pārāk īsu laiku vai nesilda nemaz – ātri nodziest indikators panelī – parasti pie vainas ir beigts dzinēja temperatūras devējs
-
Starteris griež švaki vai griež par lēnu – šādās situācijās parasti automašīna ļoti labi pielec ievelkot, pietiek ar pāris metriem:
- Starteris ir nolietots – visbiežākais iemesls, kad startera resurss ir beidzies, tas ir izdilis, ķeras utt.
- Akumulators – tas nekas, ja darbinot auto akumulators īsti nenosēžas, ja akumulators ir vecs vai daļēji izlādējies, tas vienkārši neizpildīs nepieciešamos nosacījumus labam startam. Šādos gadījumos startējot panelī bieži sāk parādīties brīdinājumi par pārāk zemām voltāžām, mirgot bremžu indikatori utt.
- Problēmas vados un vadu savienojumos – starteris <-> akumulators vai dzinējs <-> virsbūve – savienojumi var būt apsūbējuši, netīri vai kā citādāk bojāti
-
Iesmidzināšanas moments – parasti pārāk vēls, tomēr arī pārāk agrs iesmidzināšanas moments var radīt problēmas.
- Dīzeļdzinējiem ar klasisko augstspiediena sūkni iesmidzināšanas moments būtiski ietekmē dzinēja iedarbināšanu, jo tas nosaka kurā brīdī cilindros tiks iesmidzināta degviela. Iesmidzināšanas moments ir tik būtisks, ka pāris milimetri/grādi regulējumā var būtiski ietekmēt dzinēja iedarbināšanu. Parasti problēmas sāk parādīties pēc zobsiksnas maiņas.
-
Nehermētiska degvielas sistēma – nekvalitatīvi nomainot degvielas filtru degvielas caurulēs var nonākt gaiss, kurš traucēs iedarbināt automašīnu pat pēc neilgas stāvēšanas.
-
Neatbilstošas kvalitātes degviela – tā nav paredzēta zemām temperatūrām, līdz ar to parafinējas, brīvi neplūst.
-
Dzinēja kompresija – kā pēdējo iemeslu var minēt dzinēja kompresiju, kura nereti ietekmē iedarbināšanu palietotiem dzinējiem.
Benzīna dzinējiem biežākās problēmas ar iedarbināšanu:

- Akumulators – tas nekas, ja darbinot auto akumulators īsti nenosēžas, ja akumulators ir vecs vai daļēji izlādējies, tas vienkārši neizpildīs nepieciešamos nosacījumus labam startam. Šādos gadījumos startējot panelī bieži sāk parādīties brīdinājumi par pārāk zemām voltāžām, mirgot bremžu indikatori utt.
- Problēmas ar degvielas sistēmu – neatbilstošs degvielas spiediens starta brīdī, sprauslas, spiediena regulatori u.c.
- Svečvadi, sveces, sadalītāji, spoles.
- Neatbilstošas kvalitātes degviela
Protams, pastāv vēl daudz citu iemeslu, kas neļautu iedarbināt dzinēju aukstā laikā, tomēr tie jau ir jāskatās katrai automašīnai individuāli.
Ja neizdodas atrast vainu automašīnai, droši sazinies ar mums. Mūsu Autoservisā atradīsim problēmu un to atrisināsim! Remap.lv kontakti.