
Volvo S40 un V50 kvēpu filtra (DPF) defekta atrisināšana.
Kad DPF reģenerācija un tīrīšana nepalīdz atliek tikai divas iespējas. Viens variants ir uzstādīt jaudu filtru, kura cena ir ļoti liela, bet otra ir kvalitatīva kvēpu filtra izgriešana un atslēgšana.
Volvo pie mums Remap.lv viesojas bieži, jo mēs spējam kvalitatīvi diagnosticēt kvēpu filtra problēmas, to cēloņus un piedāvājam klientam ļoti kvalitatīvus un piemērotus risinājumus.
Biežākie kvēpu (partikulārā) filtra defekti Volvo V50 un S40 automašīnām:
- Palielināts degvielas patēriņš – dēļ pārāk liela pretspiediena izplūdes gāzu sistēmā samazinās dzinēja darbības efektivitāte un jauda, savukārt degvielas patēriņš pieaug.
- Ceļas eļļas līmenis – reģenerācijas laikā daļa no dedzināšanas procesam paredzētās degvielas nonāk eļļā. Pie pārāk biežiem reģenerācijas procesiem sāk celties dzinēja eļļas līmenis. Rezultātā zūd eļļas kvalitāte un dzinējam var rasties arī nopietni defekti, piemēram, hidrotrieciens.
- Turbīnas defekti – Pārāk liels pretspiediens un augstas temperatūras partikulārajā filtrā un izplūdes gāzu sistēmā būtiski samazina turbīnas resursu. Tas palielina turbīnas komponenšu dilumu un iespaido ģeometrijas – VNT mehānismu.
- Nosprūst EGR vārsts – pārāk pilna DPF rezultātā uz EGR tiek radīta pārāk liela slodze.
Kvēpu (DPF) filtra pārbaude.
Lielākoties servisi mēģina novērtēt DPF stāvokli pēc dzinēja vadības bloka (ECU) statistikas metodēm, kas norāda uz kvēpu procentuālo vai gramu daudzumu filtrā, tomēr šīs metodes neatspoguļo reālo situāciju. Bieži vien tas ir atkarīgas no distances vai laika kopš pēdējās reģenerācijas vai ir pat viegli izmaināmas ar diagnostikas iekārtām.
Pareizā pārbaudes metode ir novērtēt DPF izplūdes gāzu un kvēpu caurlaidību. Laba filtra darbības pamatprincips ir nofiltrēt kvēpus, vienlaikus saglabājot labu izplūdes gāzu plūsmu.
DPF remontu metodes.
- Reģenerācija – piespiedu reģenerēšanas process palīdzēs tikai tad, ja dzinējam ir bijis īslaicīgs defekts, bet filtra elements ir labā stāvoklī.
- Ķīmiska tīrīšana – ir dažādas metodes, kur DPF tīra ar ķīmiju palīdzību. Tās strādā tikai tad, kad filtra elemets nav bojāts – šūnās nav plaisas vai arī tās nav sākušas sakust. Pretējā gadījumā efekts ir īslaicīgs un problēma drīz atgriezīsies.
- Atslēgšana – Filtrs ir jāizgriež un jāizprogrammē.
Pie mums ir iespējams veikt kvēpu filtra pārbaudi, remontus, atslēgšanu un automašīnas čipošanu. Mēs pārliecināsimies par DPF stāvokli, iespējamajiem defektiem un palīdzēsim izvēlēties pareizākos risinājumus, lai atrisinātu radušās problēmas.
Volvo V50 un S40 pēc pareizas DPF atslēgšanas:
- Vizuāli nav redzamas izmaiņas DPF korpusā + ir ievietots skaņu slāpējošs elements.
- Dzinējs darbojas kā no rūpnīcas būtu nācis bez kvēpu filtra.
- Samazinās degvielas patēriņš.
- Pilnībā strādā diagnostikas iespējas – automašīna rāda visas aktuālās problēmas un kļūdas.
- Dzinēja drošības režīmi ir darba kārtībā – reāla defekta gadījumā dzinēja aizsardzība strādā kā paredzēts.
- Reģenerācijas process ir pilnībā pārtraukts, izplūdes gāzes nesmird pēc degvielas, automašīna braucot nekūp ziliem, zili baltiem dūmiem.
- Neceļas eļļas līmenis.
- ADM, additive ir pilnībā atslēgts un vairs nefunkcionē.
Pazīmes, kad DPF ir nepareizi atslēgts:
- Turpina celties motora eļļas līmenis.
- Dzinēja kļūdu diagnostika nerāda reālus defektus un kļūdas pat pie atvienotām komponentēm.
- Nestrādā dzinēja aizsardzības režīmi.
- Eļļas līmenis paaugstinās, citreiz pat biežāk kā ar beigtu kvēpu filtru.
- Automašīna regulāri kūp ziliem vai zili-baltiem dūmiem, smird pēc degvielas.
- Degvielas patēriņš ir virs normas.
- Rodas problēmas ar Tehniskās Apskates dīzeļatgāzu dūmainības pārbaudi.
Šis Volvo V50 pēc kvēpu filtra atslēgšanas darbojas 100% kā no rūpnīcas būtu nācis bez DPF. Visi darbi ir veikti tā, lai automašīna bez problēmām varētu iziet ikgadējo tehnisko apskati (TA), kā arī pilnvērtīgi strādātu dzinēja aizsardzība un diagnostika.
Volvo 2.0D un 1.6D bieži rodas problēmas ar kvēpu filtriem. Neskatoties uz to, ka auto ražotājs ir Volvo, S40 un V50 modeļi ir veidoti uz Ford C1 platformas (Ford Focus, Mazda 3…), bet 2.0D un 1.6D dzinēji ir aizgūti no Peugeot/Citroen.
Pateicoties veiksmīgiem pārprogrammēšanas risinājumiem kvēpu filtra (DPF) problēma ir atrisināta uz visiem laikiem.